ثبت نشان تجاری
نشان تجاری و فرایند ثبت آن همواره مورد سئوال فعالان اقتصادی و مدیران کسب و کار ها بوده است . مرکز تخصصی ثبت نشان تجاری آتین با داشتن تیم های متخصص و حقوق دانان مجرب در کلیه مراحل ثبت نشان تجاری , ابطال , انتقال , دعوای نقض و… در کنار شماست . علاوه بر این ما سعی داریم در وبسایت خود کلیه قوانین حقوقی مرتبط با ثبت علامت و نشان تجاری در قالب مقالات متعدد برای شما منتشر کنیم . همچنین اکثر مقالات و مرجع آنها بصورت فایل پی دی اف قابل دانلود میباشد.
نقض برند و نشان تجاری
وظیفه اجرای حقوق ناشی از ثبت نشان تجاری عمدتا به عهده مالک برند است.
شرکت شما بعنوان مالک نشان تجاری باید هر نوع مورد نقض حق برند را شناسائی کند
در مورد اقداماتی که باید برای اجرای حقوق نشانه تجاری اتخاذ شوند تصمیم گیری کند.اگر فکر میکنید شخصی نشانتجاری و برند شما را نقض میکند، کسب نظر و مشورت تخصصی همیشه کاری مفید است. وکیل مالکیت معنوی مناسب ترین شخصی است که اطلاعات مربوط به گزینه های موجود در کشور شما و احتمالا در کشورهای همجوار را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید علیه جعل و نقض حق اقامه دعوی نمائید و در خصوص نحوه اجرای حقوق تان راهنمائی و مشاوره لازم را در اختیارتان قرار می دهد.
دعوای نقض نشان تجاری ثبت شده
مراحل اقدام در هنگام نقض برند و نشان تجاری
اگر حقوق برند و نشان تجاری شما نقض میشود، ممکن است بعنوان گام اول به شخصی که حقوق شما را نقض میکند نامهای ارسال کنید (که عموما اظهارنامه نامیده میشود) و وی را از وجود طرح احتمالی دعوی مطلع کنید. برای تنظیم این نامه توصیه میشود به یک وکیل علائم تجاری مراجعه نمائید.
اگر کسب و کار شما معتقد است نقض بصورت عالمانه انجام میشود و محل فعالیتهای ناقض حق را میشناسید، میتوانید با کمک وکیل علائم تجاری با دریافت دستور توقف بطور غیرمنتظره عمل کنید (معمولا این دستور از دادگاه صالح دریافت میشود) و بدون اعلام قبلی به شرکت یا شخص ناقض حق مراجعه نمایید .
شخص ناقض حق ممکن است بنا بر دستور مقامات قضائی ملزم شود هویت افرادی که به تولید و توزیع کالاها و خدمات جعلی مشغولند و همچنین کانال های توزیع آنها را به شما اطلاع دهد. مقامات قضائی ممکن است بنا بردر خواست شما بعنوان عامل مؤثر بازدارنده نقض حق دستور دهند کالاها یا موارد جعلی منهدم شوند یا از مجاری تجاری بدون دریافت هیچگونه مبلغی خارج شوند.
جلوگیری از نقض نشان تجاری و برند
به منظور جلوگیری از واردات کالاهای دارای نشان تجارتی جعلی، مالکین برند در بسیاری از کشورها میتوانند از طریق مقامات ملی گمرکی در مرزهای بینالمللی اقدامات لازم را اتخاذ کنند. شرکت شما بعنوان مالک نشان تجاری ممکن است کمک مقامات گمرکی را در مرز جویا شود، یعنی قبل از اینکه کالاهای جعلی در کشور مورد نظر توزیع شوند. کمک گمرک عموما مستلزم پرداخت هزینه مقرر خواهد بود که در مورد آن میتوانید با مقامات گمرکی مربوط تماس بگیرید.
مرجع رسیدگی به امور نقض برند و نشان تجاری
در برخی موارد، داوری یا میانجیگری راهی مؤثر برای پرداختن به موضوع نقض حق برند است. داوری عموما دارای این امتیاز است که در مقایسه با رسیدگی در دادگاه ارزانتر و رسمیت کمتری دارد و مدت زمان کوتاهتری طول میکشد. همچنین اجرای رای داوری در سطح بینالمللی بسیار آسانتر است. امتیاز میانجیگری در این است که طرفین فرآیند حل اختلاف را کنترل میکنند. بنابراین، این کار میتواند به روابط تجاری خوب با سایر شرکتها و اشخاص که شرکت شما ممکن است مایل باشد در آینده با آنها همکاری کند ، کمک خواهد کرد.
-
علامت تجاری و عدم استفاده از آن
-
طرح علامت تجاری
-
نوع استفاده از علامت تجاری
-
بهره کشی از علامت تجاری
-
ثبت علامت تجاری و تغییر مالکیت آن
-
علائم تجاری و ثبت آنها
-
نقش علائم تجاری
-
تجمع کارکنان گرد علامت تجاری
-
هدف از ثبت علامت چیست
-
دامنه محافظت علامت تجاری
-
ثبت نشان تجاری در ایران
-
نکات طراحی و انتخاب علامت
-
تاریخچه و جزئیات مرتبط با علامت تجاری
-
مراحل تجدید علامت تجاری
-
مدیریت علامت تجاری
-
علامت تجاری چه کاری انجام می دهد؟
-
عدم ایجاد علامت تجاری اشتباه در نظر مشتری
-
دلایل حمایت از علائم تجاری
-
علایم تجاری
-
نام تجاری و ماهیت حقوقی آن
-
علائم تجاری و اشکال مختلف آن
-
علامت های تجاری ممنوع۱
-
ابطال ثبت علامت
-
نقض علامت تجاری گروهی
-
درخواست ثبت علامت تجاری گروهی
-
علائم تجاری گروهی
-
استقلال علائم تجاری
-
علامت تجاری و نام دامنه
-
علامت تجاری و اسامی تجاری
-
علامت تجاری چیست ؟
-
مدت اعتبار ثبت علامت تجاری
-
استفاده عملی از علامت
-
ثبت علائم تجاری و دلایل اصلی رد تقاضا
-
روش های ارزشگذاری برند
-
اهداف ثبت علامت تجاری
-
طرح جدید و خلاقانه و تأثیر برکسب و کار
-
عام شدن علامت یا ژنریک
-
برند محلی،منطقه ای، ملی
-
برند جهانی
-